Links Inloggen
Naar begin van de pagina
Home

Bijbelindex

Oude Testament
Genesis
Exodus
Leviticus
Numeri
Deuteronomium
Jozua
Rechters
Ruth
1 Samuël
2 Samuël
1 Keunenks
2 Keunenks
1 Kronieken
2 Kronieken
Gebed van Manasse
Ezra
Nehemia

Deuterocanonieken
Tobit
Judit
Ester
1 Makkabeeërs
2 Makkabeeërs
Job
Psaalms
Spreuken
Predeker
t Hoog Laid van Laifde
Wieshaid
Wieshaid van Jezus Sirach
Jesaja
Jeremia
Kloaglaiden
Baruch
Braif van Jeremia
Ezechiël
Daniël
Aanvullens bie Daniël
Hosea
Joël
Amos
Obadja
Jona
Micha
Nahum
Habakuk
Sefanja
Haggai
Zacharia
Maleachi

Nieuwe Testament
t Evengelie volgens Matteüs
t Evengelie volgens Marcus
t Evengelie volgens Lucas
t Evengelie volgens Johannes
Handelingen van apostels
Braif aan Romaainen
Eerste braif aan Korintiërs
Twijde braif aan Korintiërs
Braif aan Galoaten
Braif aan Efezers
Braif aan Filippiërs
Braif aan Kolossers
Eerste braif aan Tessalonikers
Twijde braif aan Tessalonikers
Eerste braif aan Timoteüs
Twijde braif aan Timoteüs
Braif aan Titus
Braif aan Filemon
Braif aan Hebreeërs
Braif van Jakobus
Eerste braif van Petrus
Twijde braif van Petrus
Eerste braif van Johannes
Twijde braif van Johannes
Daarde braif van Johannes
Braif van Judas
Openboaren van Johannes
Rechters Izrelieten goan in Kanan wonen (1: 1- 2: 5)   
Izrel holdt zok nait aan t verbond (2: 6- 3: 6)   
Otniël (3: 7-11)   
Ehud (3:12-30)   
Samgar (3:31-31)   
Debora en Barak (4: 1- 5:31)   
Gideon roupen (6: 1- 6:40)   
Gideon jagt vijanden tou t laand oet (7: 1- 8: 3)   
Neerloag van Midjanieten (8: 4- 21)   
Gideon zien levent wieder (8:22-32)   
Abimélek keunenk in Sichem (8:33- 9:57)   
Tola en Jaïr (10: 1- 5)   
Jefta (10: 6-11: 7)   
Ibsan, Elon en Abdon (12: 8-15)   
Simson (13: 1-15:20)   
Simson en Delila (16: 1-31)   
Danieten en t godenbeeld van Micha (17: 1-18:31)   
Schandoal in Gibea (19: 1-30)   
Gibea en Benjamin straft (20: 1-48)   
Stam Benjamin blift (21: 1-25)   

Danieten en t godenbeeld van Micha (17: 1-18:31)

Rechters 17


01Der was ais n man oet t baarglaand van Efraïm. Hai haitte Micha. 02Dij zee tegen zien moeke: "Is ter lest gain elfhonderd sjekel zulver van moeke stolen? Moeke het dou n vluik oetsproken. k Heb t zulm heurd. Nou, dat geld heb ik. Joa, ik heb t stolen." "Mag de HEER die zien zegen geven, mien jong," was moekes beschaaid. 03Hai gaf heur dij elfhonderd sjekel weerom. "Ik wijd t zulver veur de HEER. Ik dou t om die," zee moeke. "k Zel der n beeld mit overtrekken loaten.f + In Hebreeuwse tekst is t nait dudelk wat hier bedould wordt: is ter sproake van ain beeld of twij? Gaait t over n sneden beeld en/of n goten beeld: van holt of metoal? In ons overzetten heb wie ons zoveul meugelk laaiden loaten deur oplözzens dij in kepittels 17 en 18 kozen binnen in Nije Biebelvertoalen (NBV) van t Nederlands Biebelgenootschop.f* Dè, hier hest t geld weer." 04Mor hai dee t weer aan zien moeke. Zai brochde dou twijhonderd sjekel noar goldsmid. Man zol der n holten beeld mit besloagen. t Beeld kwam bie Micha in hoes te stoan. 05Micha haar bie hom in hoes n haailegdom inrichten loaten, mout ie waiten. Hai haar n priesterklaid en godenbeeldjes moaken loaten. Ain van zien zeuns haar e as priester aansteld. 06Doudestieds was ter gain keunenk in Israël. Elkenain kon zien aigen gang mor goan.

07Nou wol t gevaal dat ter in Betlehem, in kontrainen van stam Juda, n jongkerel touhuil. t Was n Leviet en hai woonde doar as boetenlander. 08Op n dag trok e oet Betlehem vandoan om n aander onderkommen te zuiken. Op zien raais kwam e deur t baarglaand van Efraïm, bie Micha zien hoes te laande. 09"Woar kom ie heer?" vruig Micha. "Ik bin n Leviet," zee man. "Ik kom oet Betlehem in Juda en nou zuik ik woaraarns aans n onderkommen." 10 "Magst wel bie mie kommen te wonen," zee Micha. "Den kinst mooi mien roadsman en priester wezen. k Geef die tien sjekel zulver sjoars, mit kost en klaaier." Leviet mos der even over noadenken. 11 Dou rezelvaaierde hai bie Micha te blieven. Micha beschaauwde hom of was t n aigen zeun. 12 Hai stelde hom as priester aan. Zo kwam Leviet bie Micha in hoes te laande. 13 Micha dochde bie zokzulm: De HEER het t goud mit mie veur, doar kin k verzekerd van wezen. k Heb ja n Leviet as priester in dainst.

Rechters 18


01Doudestieds was ter gain keunenk in Israël. Stam van Dan was nog aaldeur aan zöcht noar n aigen gerechteghaid doar ze wonen konden. t Was ainegste stam aan wèl nog gain aigen grond touvalen was. 02Doarom haren ze vief van heur kregelste kerels oet Sora en Estaöl doar of ze dou wazzen, der op oetstuurd mit odders t laand te verkennen en deurhèn te onderzuiken. Onderwegens kwammen ze deur t baarglaand van Efraïm en bleven ze naacht over bie Micha thoes. 03Doar trok menaaier hou of Leviet pruit, heur aandacht. Ze gingen op hom òf en vruigen hom: "Hou bin ie hierzo te laande kommen? Wèl het joe hierhèn hoald en wat dou ie hier ainlieks?" 04Hai vertelde wat Micha altmoal veur hom doan haar. "Dij het mie inhuurd," zee e, "en nou bin k zien priester." 05"Wil ie den God veur ons roadplegen?" vruigen manlu hom, "en hom vroagen of t mit ons raais goud oflopen zel?" 06"Goa mor rusteg wieder," zee priester. "De HEER staait ter achter." 07De vief manlu trokken wieder en kwammen bie Laïs. Ze zagen dat t volk dat doar woonde kaalm en rusteg leefde, net as Sidoniërs. Gainain legde heur wat in weeg en ze haren van gainent last. Mor t was ook zo, dat ze gain verslag mit n aander haren: Sidon was wied vot. 08Dou verkenners bie aigen volk in Sora en Estaöl weeromkwammen, vruigen dij: "En ...?" 09"Der votdoalek op òf!" zeden ze. "t Laand dat we zain hebben is net knipt veur ons. Woarom den nog laanger in t gat hangen? Nait drutjen, der op òf! Loat we t in bezit nemen. 10 Ie zellen zain dat mensken dij der wonen naargens op verdocht binnen. t Kin nait aans of God zel ons aal dat laand, doar we ale roemte hebben en doar nou ook haildaal naargens verlet om is, grif in handen geven." 11 Dou trokken Danieten bie Sora en Estaöl vandoan - zèshonderd bewoapende kerels. 12 Onderwegens sluigen ze heur kaamp op bie Kirjat-Jearim in Juda. Doarom hait dij ploats nog aaltied Machane-Dan. t Ligt even bewesten Kirjat-Jearim. 13 Doarvandoan trokken ze wieder deur t baarglaand van Efraïm en kwammen zo bie t hoes van Micha. 14 De vief dij der op oetgoan wazzen om Laïs te verkennen, zeden dou tegen heur kammeroaden: "Wait ie wel, dat in ain van dij hoezen hier, godenbeeldjes te vinden binnen en n priesterklaid? Der is ook n beeld bie, haildaal mit zulver besloagen. Nou, den wait ie wel wat joe te doun staait." 15 Ze sluigen òf, t pad op noar Micha zien hoes doar dij jonge Leviet woonde, en vruigen hou of t mit hom ging. 16 In tied dat dij zèshonderd bewoapende Danieten bie tougangspoort stoan gingen, 17 laipen de vief verkenners deur. Ze gingen in hoes en nammen t priesterklaid en godenbeeldjes mit. t Beeld dat mit zulver besloagen was, ook. Priester ston in tied mit dij zèshonderd bewoapende manlu bie tougangspoort. 18 Dou dij vief manlu in Micha zien hoes kommen wazzen en t beeld mit zulverbeslag, t priesterklaid en godenbeeldjes pakt haren, raip priester: "Hé, wat mout dat doar!" 19 "Stil!" zeden ze. "Mond dicht! Kom mit ons mit en wor ons roadsman en priester. Ie kinnen toch beter priester wezen veur n haile stam Isrelieten as veur ain enkele hoesholden. Of nait den?" 20 Dat leek priester lang nait maal tou. Hai pakte zulm t priesterklaid, godenbeeldjes en t mit zulver besloagen beeld en sloot zok bie heur aan. 21 Danieten trokken wieder. Vraauwlu, kinder en oljes luiten ze veuraan lopen, mit t vij en wat ze aans nog haren. 22 Ze wazzen al n goud èndje op glee, of doar kwammen Micha zien knechten aanbroezen. Dij wazzen gaauw bie nkander roupen en zatten heur vlak op hakken. 23 Ze begunden tegen heur te bandiezen en te doun! Danieten draaiden zok om en zeden tegen Micha: "Wat is ter? Woarom heb ie aal dij mensken op n bainen brocht?" 24 "Ie hebben goden stolen, dij ik moaken loaten heb," zee Micha. "En mien priester heb ie ook mitnomen. k Bin haildaal blut. En den vroag ie alderdeegs: wat is ter?" 25 Mor Danieten zeden: "Gain woord meer! Aans zol we der van grammieterghaid wel ais op lössloagen kinnen. Den is t doan mit joe en mit joen haile volk." 26 Dou gingen Danieten weer wieder. Micha zag wel, dat hai toch niks tegen heur begunnen kon en trok weer op hoes aan. 27 Zo kwammen Danieten mit beelden dij Micha moaken loaten haar en mit priester dij e had haar, bie Laïs aan. Ze deden n overvaal op lu dij der woonden en dij n rusteg en onbezörgd levent laaidden en naargens op verdocht wazzen. Ze brochten heur altmoal om haals en stad stoken ze in brand. 28 Gainent was ter dij lu van Laïs helpen kwam. Sidon lag ja wied vot en ze haren mit gain mensk verslag. Stad lag in t daal noar Bet-Rechob. Danieten baauwden stad weer op en gingen der zulm wonen. 29 Ze nuimden stad Dan, noar heur stamvoader, ain van Israëls zeuns. Mor doarveur haitte stad Laïs. 30 t Zulvern godenbeeld kreeg der n stee en Jonatan, zeun van Gersom en klaainzeun van Mozesf + In t Hebreeuws is noam Mo-sjè (Mozes) deurdat ter n letter N boven regel bieschreven is, veraanderd in Me-nasj-sjè (Manasse). Mainstekaans was dat om tempeldainst in Dan nait mit Mozes in verband te brengen, mor mit keunenk Manasse, dij as hail min bekend ston (2 Keunenks 21:1-9).f* wer heur priester. Noa hom bleven zien noazoaten bie Danieten t affeer van priester holden, net zo laank tot t volk wegvoerd wer. 31 Zo laank as t haailegdom in Silo beston, zo laank bleef t godenbeeld dat Micha moaken loaten haar, bie Danieten.